Friday, July 17, 2009

CERITA LAWAK BUAT KORANG...

ceta nie pendek ja huhuh tapi bagi saya lucu larrr...so share2 laa dgn korg...


TAJUK:PAK MAT
suatu hari, pak mat pegi keluar ke bandar bersama isterinya, mak minah. perjalanan mereka mengambil masa yang cukup lama menaiki sampan oleh kerana kampung mereka terletak di pedalaman. setelah sampai di sebuah pusat membeli-belah, pak mat ternampak sebuah cermin kecil sebesar tapak tangan. oleh kerana dia tidak pernah melihatnya, dia pun membelinya tanpa pengetahuan mak minah. sesampai di rumah, dia pun termenung melihat cermin tersebut setiap hari lalu menyebut 'macam.. bapak aku..' mak minak berasa pelik dengan sikap pak mat lalu curi-curi mengambil cermin tersebut sewaktu pak mat pergi ke surau. mak minah berkata ' perempuan macam ini yang laki aku minat ?

YON YI: LA..LAL..LA...LAA.....heheheh ade pengalaman tak?



TAJUK:TUKAR UBAT
Seorang pesakit merasa gembira dan bersyukur kerana setelah dirawat oleh doktor Azam..die semakin pulih..
Doktor..saya amat berterima kasih dengan segala pertolongan doktor selama ini...oleh itu saya ingin membalas pertolongan doktor itu...........Doktor Azam merase hairan..lalu bertanya..
Takpela..saya sebagai doktor memang perlu membantu orang...tidak perlu balasan.....Pesakit itu memegang tangan doktor itu lalu berkata..Saya telah meletakkan nama doktor dalam senarai pemilik harta di wasiat saya...harap terimalah pemberian ikhlas ini...wlupun tk setanding dengan apa yang doktor lalukan kepada saya....Doktor itu tergamam lalu berkata...Erm..terima kasih..erm encik ..bolehkah saya menyemak balik senarai ubat2 yang saya berikan kepada encik..rasanya saya ingin memberikan ubat yang lain kepada encik......
YON YI:tamakkkk kan mcm sorg tue hheheh
TAJUK:MONYET GILA MAKAN
Aku pernah terbaca joke ni...and rasenyer kelakar ar gak..then nk cite kat korang tahap kelakar nyer cmner...klu tk kelakar..sengih sikit pun ckup la...
Ada seorang lelaki membela seekor monyet...satu hari die membawa monyet peliharaan nya pergi ke sebuah Bar...Semase lelaki tersebut menikmati minuman di bar tersebut...monyet peliharaan nya itu mula membuat kacau...dia melompat ke sana sini...Bila nampak sepiring kacang monyet itu terus memakannya..nampak semangkuk kentang goreng terus mengambil nya lalu di makan nya...dan tiba2 melompat pula ke atas meja pool dan mengambil bola pool tersbut dan menelannya sehingga abis...
Pemilik bar tersebut melihat keadaan itu dan berkata kepada lelaki tersebt Encik...encik nampk tak ape yang monyet encik lalukan?..... Ape?.....die menelan bola pool di meja pool saya sehingga abis.....
Dengan selamba lelaki itu menjawab ..Saya tak pelik pun...dia memang akan makan apa sahaja...saya akan byr semua yang dia makan tadi...ok....Lelaki tersebut menghabiskan minumannya dan membayar bill lalu beredar...
Dua minggu selepas itu..lelaki itu bersama monyet nya datang lagi sekali ke bar tersebut...Seperti biasa lelaki itu memesan minuman dan sekali lagi monyet nya itu melompat kesana sini...dan tiba2 monyet tersebut ternampak sebiji epal..die mengambil epal tersebut dan menyumbat ke punggungnya..dan mengeluarkan semula lalu memakan nya ....
Pemilik bar semakin hairan dan terkejut..lalu berkata kepada pemilik monyet tersebut..Encik..adakah encik nampk apa yang monyet encik lalukan tadi?...Ape lagi??......Die menyumbat sebiji epal kedalm punggungnya dan mengeluarkan nya lalu di makan...
Saya tk pelik pun...dia masih akan makan apa sahaja..cume sejak dia menelan bola pool hari tu...sekarang dia akan mengukur dulu sebelum memakannya...
YON YI: huhuuhu so,hati2 dgn haiwan peliharaan korang yea hihih

No comments:

Post a Comment